Обилне падавине проузроковале су велика оштећења на локалним путним правцима у готово свим деловима општине Мионица. Поједини путеви, категорисани и макадамски, након последњих киша остали су недовољно проходни.
Председник Скупштине општине Мионица Дарко Јевтић и представници локалне самоуправе на терену су са грађанима и екипама ЈКП „Водовод Мионица“ који од раних јутарњих часова раде на санирању насталих оштећења. Машине су данас у Брежђу и Горњем Лајковцу одакле ће се упутити ка Берковцу, Попадићу и другим местима.
-На терену смо са грађанима. Обилазимо путне правце који су оштећени приликом обилних падавина. Пратимо ситуацију и даћемо све од себе да у наредним данима отклонимо насталу штету и оспособимо путне правце – каже Јевтић и додаје да ће бити ангажовна и додатна механизација уколико буде потребе.
За све информације, грађанима је доступан бесплатан број Кол центра 0800 50 50 55.
На основу Одлуке општинског већа о расписивању Јавног позива за учешће привредних субјеката у спровођењу мера енергетске санације породичних кућа и станова на територији општине Мионица број 31-8/24 од 11.06.2024. 2024. године (у даљем тексту: Одлука) и Правилника о суфинансирању мера енергетске санације породичних кућа и станова у оквиру пројекта „Чиста енергија и енергетска ефикасност за грађане у Србији“ број 31-7/2024 од 04.06.2024. године (у даљем тексту: Правилник), општина Мионица дана 12.06.2024. 2024. године расписује,
ЈАВНИ ПОЗИВ ЗА УЧЕШЋЕ ДИРЕКТНИХ КОРИСНИКА (ПРИВРЕДНИХ СУБЈЕКАТА) У СПРОВОЂЕЊУ МЕРА ЕНЕРГЕТСКЕ САНАЦИЈЕ ПОРОДИЧНИХ КУЋА И СТАНОВА НА ТЕРИТОРИЈИ ОПШТИНЕ МИОНИЦА
У складу са чланом 12. Правилника расписује се Јавни позив за учешће директних корисника (привредних субјеката) у спровођењу мера енергетске санације породичних кућа и станова на територији општине Мионица (у даљем тексту: Јавни позив). Мере енергетске санације спроводе се кроз сарадњу са привредним субјектима који се баве производњом, услугама и радовима на енергетској санацији стамбених објеката, а крајњи корисници бесповратних средстава су домаћинства на територији општине Мионица. Домаћинства која испуњавају услове за доделу средстава на основу Јавног позива за суфинансирање мера енергетске санације породичних кућа и станова на територији општине Мионица за 2024. годину могу набавити добра или услуге искључиво од привредних субјеката изабраних путем овог јавног позива.
Циљ спровођења мера енергетске санације породичних кућа и станова је унапређење енергетске ефикасности у стамбеном сектору и повећано коришћење обновљивих извора енергије у домаћинствима на територији општине Мионица.
I.ПРЕДМЕТ И КРИТЕРИЈУМИ ЕНЕРГЕТСКЕ ЕФИКАСНОСТИ
Предмет Јавног позива је спровођење следећих мера енергетске ефикасности:
1)Замена спољних прозора и врата и других транспарентних елемената термичког омотача
Ова мера обухвата и пратећу опрему за прозоре/врата, као што су окапнице, прозорске даске, ролетне, капци и др., као и пратеће грађевинске радове на демонтажи и правилној монтажи прозора/врата, као што је демонтажа старих прозора/врата и одвоз на депонију, правилна монтажа прозора, обрада око прозора/врата гипс-картон плочама, глетовање, обрада ивица и кречење око прозора/врата са унутрашње стране зида.
- U≤ 1.3 W/m2К за комплетан порзор (када је атест рађен за цео склоп стакла и рама) ,
- U≤ 1.3 W/m2К за остакљење прозора и балконских врата (када је атест рађен за транспарентнт површине),
- U≤ 1.3 W/m2К за профиле прозора и балконских врата (када је атест рађен за рам) и
- U≤ 1.6 W/m2К за врата ка негрејаним просторима.
2) Постављања термичке изолације спољних зидова, подова на тлу и осталих делова термичког омотача према негрејаном простору
Овом мером је неопходно испунити следећи критеријум енергетске ефикасности:
минимална дебљина термичке изолације на спољним зидовима мора износити 10 cm, осим уколико не постоји техничка могућност да се постави та дебљина изолације.
3) Постављања термичке изолације испод кровног покривача или таванице
У оквиру ове мере могуће је извршити и уградњу и набавку материјала за топлотну изолацију крова или таванице изнад грејаног простора. Ова мера може обухватити, у случају да је оштећен кровни покривач и хидроизолациони кровни систем, и грађевинске радове на замени хидроизолације и других слојева кровног покривача, као и лимарске радове, али не и радове на замени конструктивних елемената крова.
Овом мером је неопходно испунити следећи критеријум енергетске ефикасности:
минимална дебљина топлотне изолације крова или таванице изнад грејаног простора мора износити 20 cm, осим ако не постоји техничка могућност да се постави та дебљина изолације.
4) Замена постојећег грејача простора на чврсто гориво (котао или пећ) ефикаснијим котлом на гас
У оквиру ове мере могуће је извршити набавку и инсталацију котлова на природни гас, грејача простора, или замена постојећег грејача простора (котао или пећ) ефикаснијим за породичне куће.
Овом мером је неопходно испунити следећи критеријум енергетске ефикасности:
минимални степен корисности котла (грејача простора) који користи природни гас мора бити 90%. Котао мора бити опремљен прописима предвиђеним функцијама сигурности и функцијом аутоматске регулације, као што је регулација температуре у разводном воду и сл.
НАПОМЕНА:
* Могуће је извршити замену постојећег котла на природан гас који је уграђен у периоду дужем од 15 година од дана објављивања овог Јавног позива. Замена може бити извршена искључиво набавком и инсталацијом кондензационог котла на природни гас са минималним степеном корисности једнаким 100%.
5) Замена постојећег грејача простора на чврсто гориво (котао или пећ) ефикаснијим котлом на биомасу
У оквиру ове мере могуће је извршити набавку и монтажу котла на биомасу (дрвни пелет, брикет и сечка).
Овом мером је неопходно испунити следећи критеријум енергетске ефикасности:
минимални степен корисности котла на биомасу (грејач простора) (дрвни пелет, брикет, сечка) мора бити 85%. Котао мора бити опремљен прописима предвиђеним функцијама сигурности и функцијом аутоматске регулације, као што је регулација температуре у разводном воду и сл.
6) Уградња топлотних пумпи
У оквиру ове мере могуће је извршити набавку и уградњу топлотне пумпе: топлотне пумпе ваздух-ваздух; топлотне пумпе ваздух-вода или топлотне пумпе земља-вода (са хоризонталним колекторима или са геосондама).
Овом мером је неопходно испунити следећи критеријум енергетске ефикасности:
минимални SCOP (сезонски коефицијент грејања) према извору топлотне енергије треба да износи:
- Ваздух, више од 3,4;
- Земља, више од 4,0;
- Вода, више од 4,5.
7) Замена постојеће или уградња нове цевне мреже, грејних тела и пратећег прибора
Ова мера се састоји од (i) уградње електронски регулисаних циркулаторних пумпи, (ii) замене и изолације цевне мреже, (iii) замене радијатора, (iv) опремање система грејања регулацијом и контролним уређајима (балансних вентила, разделника, регулатора протока) и, (v) уређаја за мерење топлоте, као што су калориметри. Обавезна је уградња термостатских вентила на грејним телима. Овом мером може бити обухваћена фреонска инсталације „мулти-сплит“ система са директном експанзијом, ако се врши у комбинацији са мером из става 1, тачка 6) тј. уградњом топлотне пумпе ваздух-ваздух.
Напомена: Ова мера се може применити само заједно са мером замене постојећег грејача простора (котла или пећи) ефикаснијим, из става 1, тачка 4) или 5) или 6) овог одељка.
8) Уградња соларних колектора у инсталацију за централну припрему потрошне топле воде.
9) Уградња соларних панела и пратеће инсталације за производњу електричне енергије за сопствене потребе, уградње двосмерног мерног уређаја за мерење предате и примљене електричне енергије и израде неопходне техничке документације и извештаја извођача радова на уградњи соларних панела и пратеће инсталације за производњу електричне енергије који су у складу са законом неопходни приликом прикључења на дистрибутивни систем.
10) Израда техничке документације према важећој законској регулативи.
За сваку од мера енергетске санације ограничена су максимална укупна средства подстицаја, а крајњи корисник је дужан да обезбеди разлику до пуног износа укупне вредности појединачног пројекта. Износ максималних укупних средстава по појединачним мерама биће одређен у јавном позиву за крајње кориснике (домаћинства).
Крајњи корисници ће имати право да се пријаве за: „Једну или две појединачне мере“ или за „Пакет“ који обухвата више мера енергетске санације.
Област енергетске ефикасности у зградарству регулисана је Законом о планирању и изградњи и пратећим правилницима.
II.ПРАВО УЧЕШЋА НА ЈАВНОМ ПОЗИВУ
Право учешћа на Јавном позиву имају привредни субјекти који врше испоруку и уградњу материјала, опреме и уређаја за енергетску санацију путем мера енергетске ефикасности из поглавља I и који испуњавају следеће услове:
законском заступнику није изречена ни трајна, ни привремена правоснажна мера забране обављања делатности у последње две године;
власници/оснивачи и законски заступници нису правноснажно осуђивани за кривична дела против привреде, кривична дела против животне средине, кривично дело примања или давања мита, кривична дела против права по основу рада, кривичних дела као чланови организоване криминалне групе, кривично дело преваре и друга кривична дела која се гоне по службеној дужности, као и да се против њих не води истрага нити кривични поступак;
привредни субјект је уписан у регистар Агенције за привредне регистре, најмање 2 године од дана подношења пријаве;
привредни субјект није у стечају, неспособан за плаћање и да над њим није покренут поступaк ликвидације;
привредни субјект поседује атесте (са видно назначеним захтеваним карактеристикама на српском) из за материјале и производе које продају и уграђују;
привредни субјект испуњава и друге законом предвиђене услове у погледу права и обавеза запослених које су дефинисане одредбама које третирају безбедност и здравље на раду;
привредни субјект има запосленог или на други начин ангажованог инжењера електротехнике који поседује лиценцу у складу са законом којим се уређује изградња објеката, а који ће бити задужен за израду извештаја за уграђену инсталацију соларних панела за производњу електричне енергије (овај услов се односи само на привредне субјекте који се пријављују за меру из Одељка став 1. тачка 9);
привредни субјект даје гаранцију на инвертер од минимално пет година и на соларне панеле од минимално десет година (овај услов се односи само на привредне субјекте који се пријављују за меру из Одељка став 1. тачка 9);
понуђени рок важења понуде грађанима изности минимум 60 дана;
привредни субјект је упознат са условима које је неопходно да испуњава током реализације активности, а који су јавно доступни на интернет страници Министарства рударства и енергетике (mre.gov.rs), и то:
„Правилник о раду на пројекту“,
„Оквир за управљање заштитом животне средине и социјалним утицајима пројекта (ESMF)“ и
„Контролна листа плана за управљање животном средином и социјалним питањима (ESMP)“.
III.ОБАВЕЗНА ДОКУМЕНТАЦИЈА УЗ ПРИЈАВУ
Пријава коју на Јавни позив подноси привредни субјект (у даљем тексту: Пријава) садржи Пријавни образац, Изјаву и Атесте/ Извештаје о испитивању опреме и производа која мора да испуни минималне критеријуме енергетске ефикасности.
За предузетнике Пријаву потписује лице које је регистровано за обављање делатности као предузетник.
Ако је привредни субјект, тј. подносилац пријаве страно правно лице, Изјаву потписује законски заступник, односно уколико има више законских заступника потребно је да сви потпишу Изјаву.
О свим изменама података поднетим у пријави до којих дође током трајања овог јавног позива, привредни субјекат је дужан да у року од 5 дана обавести Комисију за реализацију мера енергетске санације (у даљем тексту: Комисија).
IV. ПРЕУЗИМАЊЕ ДОКУМЕНТАЦИЈЕ ЗА ЈАВНИ ПОЗИВ
Документација за Јавни позив може се преузети на интернет страници https://www.mionica.rs/dokumenta или лично у просторијама општине Мионица од Комисије и садржи:
Јавни позив,
Прилог 1: Пријава,
Прилог 2: Изјава и
Прилог 3: Контролна листа плана за управљање животном средином и социјалним питањима.
V. МЕСТО И РОК ПОДНОШЕЊА ПРИЈАВА
Јавни позив ће трајати до утрошка финансијских средстава за реализацију пројекта „Чиста енергија и енергетска ефикасност за грађане у Србији“, а најдуже до 30. 11. 2027. године.
Документација се доставља у затвореној коверти са назнаком:„Пријава за Јавни позив за учешће директних корисника (привредних субјеката) у спровођењу мера енергетске санације породичних кућа и станова – НЕ ОТВАРАТИˮ. На полеђини коверте навести контакт податке подносиоца пријаве.
Пријаве се достављају непосредно или препорученом поштом на адресу Општина Мионица-Комисија за реализацију мера енергетске санације, ул. Војводе Мишића 30, 14242 Мионица.
За све додатне информације и обавештења у вези Јавног позива заинтересована лица се могу обратити на контакт телефон 014/3422-020 или електронску адресу: е-mail: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. Сва питања и одговори биће објављени на интернет страници ЈЛС линк: https://www.mionica.rs/dokumenta
VI. УТВРЂИВАЊЕ ИСПУЊЕНОСТИ УСЛОВА ЗА ДОДЕЛУ СРЕДСТАВА
Комисија утврђује испуњеност услова за избор привредног субјекта за спровођење мера енергетске санације на основу прегледа поднете документације из поглавља III.
У току поступка утврђивања испуњености услова Комисија може да од Подносиоца пријаве, према потреби, затражи додатну документацију и информације у циљу провере испуњености неопходних услова за које се привредни субјекат изјаснио поднетим изјавом.
VII. УТВРЂИВАЊЕ ЛИСТЕ ПРИВРЕДНИХ СУБЈЕКАТА
Комисија решењем утврђује испуњеност услова и обавештава подносиоца Пријаве.
На решење из става 1. овог поглавља којим је утврђено да нису испуњени услови за избор привредног субјекта за спровођење мера енергетске санације, подносилац Пријаве има право приговора Комисији у року од осам дана од дана доношења решења.
Комисија је дужна да одлучи по приговорима из става 2. овог поглавља у року од 15 дана од дана пријема приговора.
У случају одбијања приговора из става 2. овог члана или уколико се не достави одговор Комисије у року од 15 дана директни корисник има право да поднесе приговор већу града/општине у року од 8 дана од дана пријема одлуке по приговору из става 2. овог члана и да о приговору обавести Јединицу за имплементацију пројекта „Чиста енергија и енергетска ефикасност за грађане у Србији“ (у даљем тексту: ЈИП).
Градско/Општинско веће је дужно да одлучи по приговорима из става 4. овог члана у року од 15 дана од дана пријема приговора.
Одлука Градског/Општинског већа је коначна.
Комисија формира прву листу привредних субјеката који су на основу решења из тачке 1. испунили услове из Јавног позива и објављује је без одлагања (или у року од једног дана) на интернет страници ЈЛС https://www.mionica.rs/dokumenta Измена и допуна листе из става 7. овог поглавља се врши по потреби, а најдуже на сваких 15 дана.
Листа из става 7. овог поглавља ће важити до завршетка пројекта „Чиста енергија и енергетска ефикасност за грађане у Србији“, о чему ће Комисија благовремено обавестити привредне субјекте.
Домаћинства која остваре право на суфинансирање могу набавити добра и услуге искључиво од привредних субјеката наведених у листи из става 7. овог поглавља.
У складу са чланом 17. Правилника, Комисија задржава право да, привредног субјекта који није реализовао уговор са крајњим корисником у свему у складу са понудом, искључи са листе из става 9. овог члана, и то до краја реализације пројекта „Чиста енергија и енергетска ефикасност за грађане у Србији“.
VIII. ПОСТУПАК РЕАЛИЗАЦИЈЕ
Комисија ће обезбедити активну комуникацију са ЈИП и одговарати на захтеве у смислу обезбеђивања примене стандарда Међународне банке за обнову и развој у испуњавању обавеза јединице локалне самоуправе (градске општине) дефинисаних у следећим документима:
„Правилник о раду на пројекту“,
„План ангажовања заинтересованих страна“,
„План преузимања обавеза из области животне средине и социјалних питања (ESCP)“,
„Оквир за управљање заштитом животне средине и социјалним утицајима пројекта (ESMF)“ и
„Контролна листа плана за управљање животном средином и социјалним питањима (ESMP)“.
ЈИП ће обезбедити стручну и техничку подршку током реализације пројектних активности.
Након објаве прве листе из става 7. поглавља VII Јавног позива, ЈЛС ће започети поступак одабира крајњих корисника (домаћинстава) путем Јавног позива.
Након утврђивања услова за доделу средстава субвенције за појединачни пројекат крајњег корисника потписује се тројни уговори између ЈЛС, привредног субјекта и крајњег корисника о реализацији мера енергетске санације.
ЈЛС ће вршити пренос средстава искључиво директним корисницима, не крајњим корисницима, након што појединачни крајњи корисник изврши уплату целокупне своје обавезе и након завршетка радова.
Двадесет друга седница Скупштине општине Мионица биће одржана у петак 14. јуна 2024. године у сали Скупштине општине Мионица са почетком у 10 часова. Позив на седницу и материјал можете преузети овде.
За више од 800 мионичких основаца по осми пут омогућен је бесплатан улаз на базене Спортског центра „Мионица“ у селу Мионица. Ученицима матичних основних школа и издвојених одељења „Милан Ракић“ Мионица и „Војвода Живојин Мишић“ Рајковић биће довољна само ђачка књижица за бесплатно купање током читаве сезоне.
- Ово је мали знак пажње којим смо хтели да обрадујемо наше ђаке. Мионица је наша породица, а у породици бринемо једни о другима и трудимо се да наша деца буду срећна – каже председник општине Мионица Бобан Јанковић и додаје да су данас услови за одрастање сваког детета у Мионици далеко бољи.
-Захваљујући средствима Владе Републике Србије, у Мионици су у великој мери побољшани услови и квалитет образовања. Уложено је преко 360 милиона динара у обнову школских установа. Преко Центра за образовање и развој мионичкој деци нуди се могућност похађања бесплатних часова из разних области-истиче Јанковић.
Општински Центар за развој и образовање омогућио је и бесплатну припремну наставу за ученике завршних разреда. Преко општинског Центра, мионички ђаци су у прилици да бесплатно похађају часове информатике, глуме, фолкора, језика и др.
Са реновираним школама, бесплатним припремама, бесплатним базеном, бесплатним програмом који нуди општински Центар, спортском халом, спротским теренима деци из Мионице се пружају разне могућности да се усавршавају и напредују.
Сезона на базенима у селу Мионица почиње сутра, 01. јуна и отворен је за све посетиоце од 08:30 до 18 часова.
ЈАВНИ ПОЗИВ ЗА ДОКАЗИВАЊЕ ПРАВА ПРЕЧЕГ ЗАКУПА ПОЉОПРИВРЕДНОГ ЗЕМЉИШТА У ДРЖАВНОЈ СВОЈИНИ НА ТЕРИТОРИЈИ ОПШТИНЕ МИОНИЦА ЗА 2025. ГОДИНУ
У складу са Законом о пољопривредном земљишту (“Службени гласник РС”, број 62/06,65/08-др закон, 41/09, 112/2015, 80/17 и 95/18-др закон) и Правилником о условима и поступку давања у закуп и на коришћење пољопривредног земљишта у државној својини (“Службени гласник РС”, број 16/2017, 111/2017, 18/2019, 45/2019, 3/2020, 25/2020, 133/20, 63/21 и 63/23), Комисија за израду Годишњег програма заштите, уређења и коришћења пољопривредног земљишта општине Мионица, расписује јавни позив свим физичким и правним лицима, којим обавештава:
власнике система за наводњавање, одводњавање, рибњака, пољопривредног објекта, стакленика, пластеника и вишегодишњих засада (воћњака и винограда који су у роду) на пољопривредном земљишту у државној својини и који су уписани у Регистар пољопривредних газдинстава и налазе се у активном статусу најмање три године (у даљем тексту: пољопривредна инфраструктура) и
власнике домаћих животиња, који су и власници, односно закупци објеката за гајење тих животиња на територији јединице локалне самоуправе на којој се право пречег закупа остварује, који су уписани у Регистар пољопривредних газдинстава и налазе се у активном статусу најмање једну годину (у даљем тексту: сточарство),
дадоставе потребну документацију ради доказивања права пречег закупа на пољопривредном земљишту у државној својини на територији општине Мионица за 2025. годину, до дана 31. октобра 2024. године.
ДОКУМЕНТАЦИЈАО ДОКАЗИВАЊУ ПРАВА ПРЕЧЕГ ЗАКУПА
I Потребна документација за остваривање права пречег закупа по основу власништва над пољопривредном инфраструктуром je :
Захтев за признавање права пречег закупа по основу власништва над пољопривредном инфраструктуром потписан од стране физичког лица, односно одговорног лица у правном лицу;
Доказ о власништву над пољопривредном инфраструктуром:
а) Извод из јавне евиденције о непокретности за пољопривредну инфраструктуру која је укњижена у јавној евиденцији о непокретности и /или
б) Пописна листа и књиговодствена документација потписана и оверена у складу са Законом о рачуноводству за правно лице, за пољопривредну инфраструктуру која није укњижена у јавној евиденцији о непокретности, односно грађевинска, односно употребна дозвола и/или
в) Сагласност/одобрење Министарства надлежног за послове пољопривреде на инвестициона улагања за пољопривредну инфраструктуру која је подигнута након јула 2006. године на катастарским парцелама, односно деловима катастарских парцела којима је у моменту подизања управљало Министарство, односно купопродајни уговор физичког лица (подносиоца захтева) са правним лицем које је подигло пољопривредну инфраструктуру у складу са тада важећим прописима и /или
Записник Републичке пољопривредне инспекције.
II Потребна документација за остваривање права пречег закупа по основу сточарства je:
Захтев за признавање права пречег закупа по основу сточарства потписан од стране физичког лица, односно одговорног лица у правном лицу;
Доказ да је физичко или правно лице власник домаћих животиња и власник, односно закупац објекта за гајење тих животиња са утврђеним бројем условних грла:
Потврду о броју условних грла коју издаје Институт за сточарство Београд - Земун ( изузев за коње коју издаје Пољопривредни факултет Београд - Земун), односно за територију АП Војводине Пољопривредни факултет Нови Сад - Департман за сточарство – за животиње у систему уматичења;
б) Записник Републичког ветеринарског инспектора - за животиње које нису у систему уматичења.
Уговоре о закупу пољопривредног земљишта закључене са другим лицима за земљиште које се налази на територији јединице локалне самоуправе на којој се подноси захтев, а који су оверени од стране надлежног органа;
Изјава подносиоца захтева којом даје сагласност да се изврши провера података код надлежних органа који су неопходни за реализацију јавног позива;
Изјава подносиоца захтева о тачности података, потписанa од стране физичког лица, односно одговорног лица у правном лицу, дата под пуном кривичном, прекршајном и материјалном одговорношћу којом потврђује да је доставио све доказе који се односе на закуп пољопривредног земљишта на територији локалне самоуправе на којој је поднео захтев, као и списак повезаних лица (назив правног лица са матичним бројем/име и презиме физичког лица, сродство и ЈМБГ).
Код физичких лица и предузетника повезаним лицима сматра се: супружник, ванбрачни партнер, крвни сродници у правој линији (деда, баба, унуци, мајка, отац, деца), сродници по тазбини до другог степена сродства (снаха, зет, свекар, свекрва, таст, ташта), усвојилац и усвојеник, уколико имају пребивалиште на истој адреси, код правних лица повезаним лицима сматра се: правно, односно физичко лице, односно предузетник које у том правном лицу има најмање 25% учешћа у капиталу, а код задруге повезаним лицима сматра се: физичко лице – члан задруге.
Сва документација која се доставља у складу са овим јавним позивом мора да гласи на исто физичко илиправно лице, које може бити носилац или члан Регистрованог пољопривредног газдинстава и мора бити оверена и потписана од стране надлежног органа који издаје исправу.
Лица која су заинтересована за остваривање права пречег закупа по основу пољопривредне инфраструктуре дужна су да благовремено, а најкасније до 1. септембра 2024. године, поднесу Захтев за излазак Републичке пољопривредне инспекције.
Записник Републичке пољопривредне инспекције је саставни део документације која се доставља до 31. октобра 2024. године и обавезно садржи тачно наведене све катастарске парцеле, или делове парцела, на којима је утврђена функционалност система за наводњавање, одводњавање, рибњака, пољопривредног објекта, стакленика, пластеника, као и рода воћњака и винограда.
Лица која су заинтересована за остваривање права пречег закупа по основу сточарства дужна су да благовремено, а најкасније до 1. септембра 2024. године, поднесу Захтев за излазак Републичке ветеринарске инспекције.
Уколико је физичко или правно лице власник више врста животиња, за сваку врсту животиња доставља посебну потврду, односно записник из дела II тачке 2. овог јавног позива. Републички ветеринарски инспектор записником утврђује број условних грла за сва грла подносиоца захтева која обрачунава на основу затеченог стања, односно исправе лица о продаји, предаји на клање и извозу животиња и то: за сва приплодна грла, тов јунади и за експлоатацију кокоши носиља јаја за конзум (производња јаја) – претходних годину дана у односу на дан сачињавања записника, за тов свиња - претходних 6 месеци у односу на дан сачињавања записника, за тов јагњади и јаради – претходнх 4 месеца у односу на дан сачињавања записника, за тов бројлерских пилића – претходних 45 дана у односу на дан сачињавања записника, а највише до капацитета објекта за држање тих животиња.
Код лица која испуњавају услове за остваривање права пречег закупа по основу сточарства, у складу са овим јавним позивом, опредељивање површине пољопривредног земљишта у државној својини у Годишњем програму заштите, уређења и коришћења пољопривредног земљишта врши на начин да се површина која им је утврђена по броју условних грла, умањује за површину пољопривредног земљишта, у складу са чланом 64а став 17. Закона о пољопривредном земљишту. Сва ограничења из члана 64а става 17. Закона о пољопривредном земљишту (уговор са другим лицима, власништво пољопривредног земљишта, власништво пољопривредног земљишта повезаних лица, закуп пољопривредног земљишта у државној својини) односе се на територију јединице локалне самоуправе где се налази објекат, односно животиње.
Уколико за катастарске парцеле које су опредељене лицима по основу права пречег закупа дође до промена површине по било ком законском основу, даљи поступак давања пољопривредног земљишта у закуп по праву пречег закупа ће се спровести само за тако утврђену површину земљишта.
За период закупа који је дужи од једне године, поред уплате закупнине за прву годину закупа, ради закључивања уговора о закупу потребно је доставити средство обезбеђења плаћања, које може да буде: гаранција пословне банке у висини годишње закупнине пољопривредног земљишта или уговор о јемству између Министарства као повериоца и правног лица као јемца или доказ о уплати депозита у висини једне годишње закупнине као средство обезбеђења плаћања закупнине који ће се у случају редовног плаћања рачунати као плаћена закупнина за последњу годину закупа.
Образац захтева може се преузети сваког радног дана од 8 до 15 часова, у просторијама Општинске управе Мионица – Служба за пољопривреду,ул. Војводе Мишића, бр.30, или са сајта www.mionica.rs
Рок за достављање захтева и потребне документације из овог јавног позива је 31. октобар 2024. године. Захтев приспео по истеку датума одређеног у овом јавном позиву сматраће се неблаговременим и јединица локлане самоуправе ће га вратити подносиоцу неотворен.
Захтев са потребном документацијом се подноси непосредно на писарници или поштом, у затвореној коверти са назнаком на предњој страни: „Захтев за остваривање права пречег закупа по основу власништва пољопривредне инфраструктуре за 2025. годину“ или „Захтев за остваривање права пречег закупа по основу сточарства за 2025. годину“, за Комисију за израду Годишњег програма заштите, уређења и коришћења пољопривредног земљишта за територији општине Мионица, на адресу:Општинске управе Мионица, ул.Војводе Мишића, бр.30, На полеђини коверте наводи се назив/име и презиме и адреса подносиоца захтева.
Контакт особа за све информације у вези са овим јавним позивом је Небојша Ђукић, телефон: 014/3421-017, email: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. или лично у просторијама Општинске управе Мионица – Служба за пољопривреду, ул. Војводе Мишића, бр.30.
Овај јавни позив објавити на интернет страници оптине Мионица : www.mionica.rs и огласним таблама месних канцеларија.